Kendi açımızdan bakarsak da ne kadar büyük bir meseleyle karşı karşıya olduğumuzu fark ediyoruz, bugüne dek iyi kötü bildiğimiz demokrasimizi korumanın ne kadar önemli olduğunu. Ama korumak her zaman genişletmek demektir. Aslında zafer ve yenilgi arasında değiliz, devrim ile kayıtsızlık arasındayız. Uğruna savaştığımız her şey hepten yok edilirse kısmen kendi ektiğimizi biçmiş olacağız.