Ulemadan biri keklik besliyordu. Bunu gören avcı çok şaşırdı. O zat bunu anlayınca avcıya:
-O elindeki nedir? diye sordu.
Avcı
-Yaydır , cevabını verdi.
Zat
-Niçin daima yayı kurulu bulundurmazsın? diye tekrar sordu.
Avcı:
- Hep kurulu kalırsa kuvveti azalır, yorulur ve okumu istediğim yere ulaştıramaz, dedi. Bunun üzerine
âlim:
Öyleyse bizim zihnimizin de arada dinlenmesi gerektiğine şaşma. Eğer zihnimizi daima kurulu tutar, çalıştırırsak yorulur, gücü kuvveti azalır. Zor bir işle uğraşmak istediğimizde dayanmaz, dedi.