"...Eski romanlarda çok görüldüğü gibi, sevmek ve sevilmek bazen elem dünyasında yaşamak oluyordu. Böyle düşünürken sanırım Ruhsatî'ye ait dizeler dökülüverdi dudaklarımdan:
Ben âşığın deyu lâf etme gönül
Dağlarda duman var sen n'olacaksın?
Ruhsatî'ye de bir cevap yetiştirdim içimden: " Dağlar duman olsun, yaman olsun, aşacağım!" "
Refik Özdek - Geceyarısı Güneşi