Sanırım ahlaksızlık da, duyarsızlık da, insanların birbirlerine verdikleri korku da, tüim ilkelerin bozulması da, bu inanlmaz düşünceden kaynaklanıyor; çaba ile alay edilircesine, mutluluğun yadsınmasına; güzelliğin kirletilmesine, onurun zifoslanmasına neden olan da o düşünce! Yüzyılın "kaygısı" da ondan doğdu.
Bu düşünceyi kötü bulmakla birlikte, beni yine de etkiliyordu; beni korkudan titretiyordu; ne yapsam sıkılıyordum; sürekli endişe içindeydim, kalbim çarpıyor, huzuru nerede bulacağımı bilmiyordum; sakenin ve
uyuşturucunun verdiği baş dönmesiyle bir süre soluklanıyor, o zaman da tam anlamıyla dağıtıyordum.