Aklıma ne gelirse doğaçlama yardıracağım; o yüzden kitap incelemesini merak edenler için kısaca söyleyeyim: Kitap taş gibi, çok faydalı ve doğru bir görüş kazandıracak okuyanlara. Bir sürü şey paylaştım göz atmanızı tavsiye ederim. Alın, okuyun, sıkılmayın, anlamaya çalışın. Bir roman olmasa da dili yine de akıcı, samimi ve keyifli bence. İnsan doğasına ve psikolojisine merakı olanlar kaçırmasın. Biyolojik yapımızın ve evrimsel tarihimizin mevcut durumumuzu ne ölçüde açıkladığını göreceksiniz ve buradan kendimize ne gibi çıkarımlar yapabiliriz bunu anlamanıza yardımcı olacak. Kitap hiçbir soru işareti bırakmayacak kadar tatminkar ve sabırla anlatıyor her detayı. Kendimize dair derin düşünmeye ve bakış açısı geliştirmeye de katkı sağlıyor. Konuya ilgisi olanlara tavsiye etmekle birlikte konuya ilgisi olmayanlara daha çok tavsiye ediyorum. Bir roman eksik okuyuverin. Bu sulara da artık giriş yapmanız gerekiyor bence.
Tamam buradan sonrası incelemeden başka her şeye benzeyecek muhtemelen o yüzden ayrılabilirsiniz.
İnsanın kaynak kodlarına ne kadar dolaysız ve detaylı bir bakış atabilirsek kendimizi o kadar iyi tanır ve buna göre sağlam ve realist bir içgörü edinebilir, gelişebiliriz. Psikolojiye her daim merakım olmuştur. Zihnin yapısını irdelemek, insan davranışlarının nedenselliğini kavramak ilgi çekici ve derinlikli gelir. Her birimiz doğmak ve hangi şartlara sahip olmak konusunda bir tercih yapmadan kendimizi bir anda hayatta buluveririz. Sanki akıp giden bir tiyatro oyununda apar topar sahneye atılmışızdır ve doğaçlama yaparak, öğrenerek, genellikle de taklit ederek biz de dahil oluruz bu oyuna isteyerek veya istemeyerek. Bilinçli bir kararın sonuçlarını yaşamadığımız için, aynı zamanda da bilinçli olduğunun bilincine varabilen bir varlık olarak hepimiz hayatımızın