Gariptir ki insanın sahip olduğu en değerli şey "vakit" olduğu halde o, insan nezdinde en değersiz şeydir. Yüce Allah, "Nihayet onlardan birine ölüm gelip çattığında, 'Rabbim, beni geri gönder de boşa geçirdiğim dünyada salih ameller yapayım.' der." (el-Mü'minûn 23/99-100) buyurmuştur. İnsan, öldükten sonra geçirdiği boş vakte yanar. "Malımla, eşimle, arabalarımla, villalarımla sefa süreyim, hayatın tadını çıkarayım." gibi şeyler demez; aksine, "Boşa geçirdiğim dünyada salih ameller yapayım." der. Yani ömrüm gelip geçti de ondan bir fayda elde edemedim, der.