Ben doğmadan evimizde kütüphane kuran, maaşının iki katı parayı ansiklopedilere yatıran ve ben daha ODTÜ'nün adını duymadan bana o okuldaki mezuniyet töreninin fotoğraflarını gösteren sevgili babam ne 70 netim var dediğimde şüphe etmişti ne de ikinci sınavdan sonra ODTÜ'yü kazandığımda şoke olmuştu.
"80 milyonluk Almanya'yı mecliste temsil eden sayılı vekilden birisiniz ama ne bir korumanız var, ne yanınızda bir şoförle geziyorsunuz ne de lacilerin içinde kendinizi kasıyorsunuz. Bunu nasıl başarıyorsunuz?". Özcan Bey'in yanıtı çok anlamlıydı: "Almanya'da bir vekil eğer sizin dediğiniz gibi davranırsa seçmenler onu bir daha bu meclise göndermez! Çünkü bu toplum halka tepeden bakan politikacıların nasıl bir bela olduğunu biliyor!"