Muhammed Ali Ulupınar

Düşünüyorum öyleyse varım'a ithâfen :)
Varlığımdan şüpheye düştüğüm anlarımda da, silkinip «varım, diyorum, çünkü Allah var». Allah var, öyleyse varım.
Reklam
Allah'ın varlığına inanmamak, ahlâkî yetersizlikten önce, düşünce azlığına yorulamaz mı?
Görülüyor ki, Hıristiyanlık, eski Yunan tiyatrosunun yaptığını yapmaktadır insanda; bir nevi bir katarsis sistemidir. Dinin esası olan «İlâhî menşe»e dayanacağına o, «ilâhî menşe» hakkındaki peşin ve olumsuz korkusuyla, «insanî menşe»e sığınmıştır.
Öyle ise, mazide şükrünü eda etmediğin nimetlerin şükrünü kaza etmek lâzımdır.
Âhirette seni kurtaracak bir eserin olmadığı takdirde, fâni dünyada bıraktığın eserlere de kıymet verme.
Reklam