Muhammed Salih

Muhammed Salih
@Salihkrblt_
«Uykusuzluktan, alnımın kitap sayfalarıyla nasıl musafâha ettiğini bir görseydin...»
Öğrenci
Lisans
İstanbul
60 okur puanı
Ocak 2025 tarihinde katıldı
Uygulamayı eskort sitesine ve esra erola çevirdiler. Ben anlamıyorum kitap gibi bir maksadın yoksa neden yüklüyorsun bu uygulamayı? Zibilyon tane uygulama var goygoy yapabileceğiniz, bu siteyi meşgul etmeyin.
1000Kitap
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Siyonistlerin ittihat ve terakkiyle ittifakı
V. Murad Han'ın evladı Mehmed Selahaddin Efendi, ittihat ve terakkinin kuruluşu adında bir eser kaleme almıştır. Eserden naklen: "1913 yılı Siyonist Kongresi konuşma zabıtları, siyonistler tarafındam ittihat ve terakkiye gönderilmiştir. Zabıtlardan bir alıntı şöyledir. 'Yegane ümidimiz Türkiye'dir. Birgün olup da durumumuzda bir kurtuluş görülecek olursa, bunun Türki­ye sayesinde olacağında şüphe yoktur... Musevilere, Türkiye' de ve­rilen hukuk ve eşitliğin ciddiyetinden emin olmak gerekir. Zaten Türkler öteden beri Yahudilere iyi davranmışlardır. Her yerde bize tahkir edilerek bakıldığı ve hakkımızda her türlü mezalimin reva görüldüğü geçmişte, Türkiye, lspanya'dan çıkarılan Museviler için kurtuluş yeri olmuştur... Siyonizm hareketinin gerek Museviler, ge­rekse Osmanlı Devleti için büyük bir nimet olduğu anlaşılacak­tır'"
Tarih
- İşine gelmediği için Celali’i tabii ki eleştireceksin; fakat kendi alanında söylediklerine itiraz edilemeyeceğini söylüyorsun. Aynı şey İlber Ortaylı için de geçerlidir diye düşünüyorum. Her ne kadar katılmadığım görüşleri olsa da İlber Bey kürtlerin tarihleriyle alakalı bir oturumda bulunmuştu. ( youtu.be/OlozNXI-dog?si=... ) Daha birçok oturumda bu konuyla alakalı farklı ifadeleri mevcuttur. Zaten ispata ihtiyaç duyulmayan bir meseledir. Fakat çok lazım olursa tarihçilerin bu konudaki videoları da mevcuttur. - Bugün Harvard, Cambridge gibi üniversitelerin yayımladığı kürt tarihi ve kürtçe gramerine dair eserler internette açıktır. Bunlar marjinal broşürler değil, referans niteliğinde akademik kaynaklardır. Bu gerçeği inkar etmek, bilgiye değil ideolojiye sadakattir. - Ben kürtlerin varlığını “ispat” etmeye çalışmıyorum; buna ihtiyaç yok. Dünyanın geri kalanında bu mesele zaten tartışma konusu değildir. Tartışmaya açan sadece faşist t*rklerdir. Benim karşı çıktığım şey, hangi kimlik adına yapılırsa yapılsın, faşizmdir. Bunu bir rus için de yapsan, ingiliz için de yapsan, ermeni için de yapsan tepkim farklı olmaz. Ben ahıska türküyüm, beni ahıskadan süren rustan daha üstün değilim. - Faşizm, kimliği bir silaha dönüştürür. İnsanları kökenlerine göre hiyerarşiye dizer, hakları lütuf gibi sunar. Oysa haklar pazarlık konusu değildir, kimliğe göre dağıtılmaz. İsviçre bunun somut örneğidir. Alman, fransız, italyan ve romanş toplulukları aynı devlet çatısı altında huzur içinde yaşayabiliyor; çünkü kimse kimseye tek kimlik dayatmıyor. Herkes kendi dilinde eğitim ve yerel yönetim hakkına sahip. Bu bir “zayıflık” değil, medeniyet göstergesidir. - Avrupalı senin gibi ezik olmayı reddediyor. Sen burada 20 milyondan fazla olan bir halkın kürtçe eğitim
1000Kitap
Gönderi kullanım dışı
Böyle ite köpeğe acımamak gerek :)
@Esat_OktayYILDIRAN_ (#294944212) Ben ahıska türküyüm yarım akıllı. Senden daha çok türküm fakat senin ve emsallerinin aksine türkçülük gibi kıytırık bir "davanın" arkasına saklanmıyorum. Beni ben yapan ırkım değil müktesebatımdır. türkçülük, kürtçülük, rusçuluk şuculuk buculuk senin gibi yarım akıllı mahlukların yapacağı ezikçe bir iştir. Zira hiçbir vasfınız olmadığı için ancak ve ancak ırkınızla övünürsünüz. Arthur Schopenhauer - Parerga und Paralipomena adlı eserde şöyle der: "Bütün kibirlerin en bayağısı millî gururdur. Çünkü bu, kişide bireysel niteliklerin eksikliğini ele verir; zira aksi takdirde, pek çok kişiyle ortak olduğu(ırk) bir şeye sarılmazdı. Önemli kişisel meziyetlere sahip olan biri, onların bilincinde olur ve kendisininkilerden tümüyle farklı niteliklere sahip olanlarla bu meziyetleri paylaşmaz. Buna karşılık, kendisiyle gurur duyabileceği hiçbir şeyi olmayan kişi, sonunda, başkalarıyla ortak olan bir şeye sarılır ve kendini millî gururla avutur. Oysa, kendi kişisel meziyetlerini kazanmaya çalışması onun için daha iyi olurdu. Genel olarak, millî gurur ön yargılı bir saçmalıktır: çünkü biri size, 'Neyle gurur duyuyorsun?' diye sorsa, ciddiyetle nasıl cevap verebilirsiniz: 'Ben bir Alman'ım'? İtalyan, Fransız, İngiliz de aynı şekilde milliyetiyle gurur duyabilir; ama hangi hakla, hangi kanıtla?" Yani diyor ki, ırkıyla ancak senin gibi vasıfsız, kendinde hiçbir şeyi olmayan insanlar övünür. Kürt ırkının veya dilinin isbat edilmeye muhtaç olmadığı güneş gibi ortadadır. Bu meselede pek kıymetli profesörünüz celal şengör senin gibi cahillere evvelce cevap vermişti. Aşağıya bırakıyorum, dinle öğren besmelesiz çocuk. youtube.com/shorts/J9iZfo8P...
1000k