"Seni kim bekliyor ? Kölelik ve ölüm belki, yoksa kimse ! Uyan artık Ferdinand, sen hissediyorsundur, özgürsün, tamamıyla özgürsün, kimsenin senin üzerinde gücü yok, kimse sana emir veremez, duyuyor musun ? Sen özgürsün, sen özgürsün, sen özgürsün ! Ben sana bunu bin kere, yüz bin kere, her saat, her dakika sen bunu hissedene kadar söyleyeceğim.
"Belki de tükenmişimdir. Bir şeyler yapacak, bir şeyler için uğraşacak çabayı kendimde bulamıyorumdur. Benim de emek vermeden güzel giden şeylere ihtiyacım vardır."
Ben Orhan Veli,
Duydum ki merak ediyormuşsunuz,
Hususî hayatımı,
Anlatayım :
Evvelâ adamım , yani
Sirk hayvanı falan değilim
Burnum var , kulağım var ,
Pek biçimli olmamakla beraber.