Bir telaşe sardı etrafımızı.
Bugün yarın diye diye,
Geçti ömrümüz.
Geçen ömürden kalansa
Bir yığın pişmanlık,
Yaşayamamışlık.
Bundan sonrasını yaşayalım
Hiç olmazsa.
Dinle, imanla, inançla, sevgiyle, aşkla...
#s
Evet. Unutulacağız. Yazgımız böyle yazılmış, elden ne gelir. Bize ciddi, önemli hem de çok önemli görünen şeyler, gün gelecek, unutulacak ya da önemsiz görünecek. İşin ilginç yanı, gelecekte neyin önemli ve yüksek değerde, neyin zavallı ve gülünç sayılacağını bügünden hiç bilemeyişimiz[... ] Bize böylesine olağan görünen şimdiki yaşamımız da, gün gelecek, tuhaf, yakışıksız, budalaca, pek de temiz olmayan ve hatta belki günahkâr bir yaşam sayılacak...
Anton Çehov