Rabik

9/10
·144 syf.··
2020 35. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 27 Temmuz 2020 00:50
Halló til allra! (Bugünse İzlanda ca) Her postta farklı dillerde merhaba derken ismini bile bilmediğim diller olduğunu öğreniyorum nasılsınız bebekler Bu kadar boş vakitlerimi nasıl kafamı bile kaşıyamayacak kadar doldurdum bilemiyorum Bu da Satürn Kedisi başarısı olsun . . Bugün yüreğime dokunan bir kitapla karşınızdayım. @helininevreni moderatörlüğünde okuduğumuz @arif_cansin a ait "Üstünde Ne Var?" kitabı son dönemde okuduğum yüreğime işleyen kitaplardan biri oldu. Anadoluda böyle insanlar da var gerçeği canımı fazlası ile sıksa da kitap yüzüme vuran gerçeklik olgusu ile beni halime şükretmem konusunda bir kez daha uyardı. Adına baktığınızda ön yargı ile yaklaşacağınız bu kitap (Hatta annemin sen ne biçim bir kitap okuyorsun diye kızdığını itiraf etmeden edemeyeceğim) Sinop'un bir köyünde yaşayan Elvan'ın yürek yakan hikayesini anlatıyor. Nefretin pişmanlığa dönüşünü, her gün ah ettiğin insanın ardından göz yaşı dökülebileceğini, dünyada iyi insanlar kadar kötü insanlar da olduğunu... . . . Geçelim değerlendirme kısmına... Kalemi ilk defa tanıştığımız yazarımızın açıkçası yazış tarzını çok beğendim. Elimdeki kitaplar bittiğinde diğer iki kitabını da okuyacağım inşallah Olay örgüsüne, konu seçimine verdiğim puan 5 üstünden 5 Yazım stili ve kurallara ise 5 üstünden 4 (1 puanı da kitap kısa olduğu için kırdım ). Totalde 10 üstünden 9
Üstünde Ne VarArif Cansın · Beyaz Fil Yayınları · 202056 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
9/10
·184 syf.··
2020 30. kitabı
·
6 saatte okudu
·
Okunma: 02 Temmuz 2020 22:40
Mwaramutse mwese! (Bugünün dili Kinyarwanda) Nasılsınız tatlı kimseler? Bana soracak olursanız gayet iyiyim Uzun süredir post atamıyordum, kitap okuyamadığım için değil görsel çekmeye çok üşendiğim için Bugün 6 günlük görseli depoladım çok şükür ki. Arayı çok açmadan fazlası ile görüşeceğiz anlayacağınız . Bugün aslında geçen aylarda okuduğum bir kitapla karşınızdayım. Önceki üç görselde yer alan Kafes kitabının yazarı Josh Malerman'ın kaleminden çıkan Gölün Dibindeki Ev kitabına gelin hep beraber göz atalım. . Kafes kitabında yazarın diline bayılmıştım bu kitabında da yanıltmadı beni şükür ki. Ancak sonunun bana göre anlamsız kalışı beni biraz rahatsız etti. Ben aklım kalan kitapları çok sevmiyorum galiba :) . İlk aşklarını yaşayan iki gencin çıktıkları romantik göl gezintilerinde buldukları bir evi ve oradaki anılarını anlatıyor kitabımız. Dolu dolu bir korku kitabı düşüncesi ile başlarsanız hata yaparsınız. Biraz gençlik romanı biraz gerilim kitabı tadında idi. Evin gizemi beni içine aldı. Ama ben karakterler kadar cesur olabilir miydim bilmiyorum . Geçelim değerlendirme kısmına Konu bakımında beklentimin altındaydı bu yüzden puanım 5 üstünden 4. Anlatım bakımından ise 5 üstünden 5. Bir sonraki yoruma kadar sağlıcakla ve kitapla kalın hepiniz hoşçakalın
Gölün Dibindeki EvJosh Malerman · İthaki Yayınları · 20173,312 okunma
9/10
·438 syf.··
2020 43. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 12 Eylül 2020 18:33
Moien alleguer!(Bugün Lüksemburgca) Nasılsınız bebeklerim? Umarım iyisinizdir. İyi olmayanlar dertleşmek isteyenler bana yazabilir ben her daim dinlerim sizi Bana soracak olan olursa ben iyiyim. Bu defa görsel konusunda çok zorlandım. Çünkü kitabı çok severek okudum. Ona uygun bir görsel olsun istedim ancak olmadı, içime tam sinmedi. Hesabın geleneklerini bozmamak adına gönderiyi atıyorum ancak umarım sonradan pişman olmam . Daha önce de bahsettiğim gibi ben 2. Dünya Savaşı dönemini anlatan kitaplara bayılıyorum. Ayşe Kulin'in Nefes Nefese kitabı o döneme ait bir kitaptı. Aslında bunun bilincinde olmadan Melis Ünler'nin #Harflerleokuyoruz Etkinliğinin N harfi için kitabı elime almıştım ama benim okumayı çok sevdiğim konuya değinmesi beni çok mutlu etti. . Kitabımız ne anlatıyor peki? 2. Dünya Savaşı sırasında bakanlıkta çalışan Macit Bey'in evinde başlıyoruz satırlar arasında gezinmeye. Daha sonra Macit Beyin eşi Sabiha Hanım'ın kardeşi Selva'ya yani Fransa'ya uzanıveriyoruz. Aşkı uğruna ailesi ile ters düşmüş upuzun sapsarı saçları ile nam salmış güçlü bir karakter Selva. Hitlerin gazabından nasibini almamak için çırpınıyor Yahudi olmadığı halde. Suçu ne derseniz, dinini kendi seçmemiş Yahudi doğmuş bir yüreği sevmek... Bakalım Türkiye Cumhuriyeti Selva'nın, Rafael'in, Margot'un ve daha nicesinin hayatlarına dokunabilecek mi? Eğer merak ettiyseniz bu kitaba göz atabilirsiniz . Geçelim puanlama kısmına Konu/Akış yönünden puanım 5 üstünden 4. 1 puanı kırma sebebim ise Sabiha'ya gıcık olmam. Onun için kırdım Yazım/kurallar yönünden ise puanım 5 üstünden 5. Ayşe Kulin dilini sevdiğim bir yazar. Çok kitabını okumamış olsam da(bu galiba 3. Kitabı okuduğum) okumayı severim kendilerini. . Bir sonraki gönderiye kadar huzurla ve kitapla kalın hepiniz hoşçakalın
Nefes Nefese-Midi BoyAyşe Kulin · Everest Yayınlar · 201713,6bin okunma
9/10
·250 syf.··
Beğendi
·
2020 46. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 20 Eylül 2020 14:39
Hello semua orang! (Bugün Malay dilinde) Nasılsınız canlar? Bana soracak olan olursa bu defa iyi değilim kendimi birazcık beceriksiz hissediyorum. Dün ilk defa yoğurt mayaladım ama tutmadı. Bugün de yemek yapayım dedim, hem pişmedi hem dibi yandı. Dibi yanan düdüklüyü kurtarmaya çalışırken olanlar yetmiyormuş gibi kolum yandı Oturdum 5 yaşındaki çocuk gibi koluma bakıyorum . Bugün benim bayılarak okuduğum; tüm öğretmenlerin, öğretmen adaylarının, bilinçli velilerin ve öğretmenlerini yad etmek isteyen öğrencilerin okuması gerektiğini düşündüğüm @erkinsacar a ait @liderimogretmenimkitabi ile karşınızdayım. . Senin öğretmenlik ile alakan yok ki neden bu kitabı okudun dediğinizi duyar gibiyim. Ben ailesinden sonra en büyük şansı öğretmenleri olan bir öğrenciyim. Bunun fazlası ile bilincinde olmakla birlikte kitabı okumamdaki tek neden bu değildi tabii. İlkokula yeni başladığım günlerde ne olacaksın sorusuna hep "Doktor Öğretmen" diye cevap vermiş bir çocuk olarak öğretmen sevgim sıraya oturduğum ilk güne dayanıyor, tabi bu kadar çok sevmeme katkı sağlayan nedeni ancak kitabı okuyunca anlayabildim. . Kitabımızda bir öğretmenin davranışlarının öğrencinin hayatını nasıl etkilediği, bir öğretmenin neler yapması gerektiği hangi davranışın nasıl karşı tavır oluşturacağı anlatılıyor. Üstelik tüm anlatılanlar makale, kitap ve anılarla destekleniyor. Şahsen ben hoşuma giden cümlelerin altını çizip postitlerken 0 postitin 2 rengini tamamen bitirdim.Normalde amacım bu bölümleri öğretmen olan kuzenlerimle paylaşmaktı ancak onları bu kitabı okumaya davet etmek daha güzel geldi. Hem kendileri ile gurur duymaları için hem de herkesin çıkaracağı bir ders olduğuna emin olduğum için . Geçelim puanlama kısmına akış/konu olarak kişisel gelişim okumayı sevmeyen beni bile içine çekmeyi
Liderim ÖğretmenimErkin Saçar · Cinius Yayınları · 202047 okunma
10/10
·192 syf.··
2020 48. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 24 Eylül 2020 21:00
Bok svima! (Bugün Boşnakça!) Nasılsınız canlarım ciğerlerim? Ben iyiyim inşallah sizler de öylesinizdir. . Bugün Havva aydanur Ertuğrul moderatörlüğünde #acilenokuyoruz ekibi ile birlikte okuduğumuz Şaban Alıyev 'tan çıkma @yazaremretimur'a ait #palyaçonunlistesi kitabı ile karşınızdayım. . Kitaba bayılarak okuduğumu yorumumum ta başında belirtmeden edemeyeceğim ama nasıl yorumlarım inanın kara kara düşünüyorum. Çünkü hem hiç spoi vermek istemiyorum hem de size kitabı ballandıra ballandıra anlatmak istiyorum çünkü ben kitaba bayıldım. Bu ay kitap seçimlerim konusunda kendimi tebrik ediyorum doğrusu başarılı bir aydı canımı sıkan şeyler yaşanmadı, bitsin diye hiçbir kitap okunmadı . Ayrıca görseli çekerken de bol bol @aysun_renk' i andığımı da belirteyim. Keşke yan yana olabilseydik de yüzüme güzel bir palyaço makyajı yapsaydı . Emre Timur benim uzun süredir kalemi ile tanışmak istediğim bir yazardı ancak her kitap kurdu gibi asla sonu gelmeyen kitap listem yüzünden ne zaman sıra gelir bilmiyordum. Sonra #acilenokuyoruz ekibinin birlikte okuma yapacağını duyunca tabiki dayanamadım ve kitabı temin edip ben de aralarına katıldım . İsmi sebebiyle birçoğunun önyargı ile yaklaşacağı bir kitap olduğunun farkındayım. Ancak kitabımız bize yargılamamayı çok güzel öğretiyor ama nasıl? . Bir gece ansızın evinden, ailesinden, işinden kopan bir adam düşünün. Bunu ne uğruna yapmıştır dersiniz? İçinde oluşan boşluğu doldurup kendini bulmak adına desem şaşırır mısınız? Kaçınız kendi özünü bulabilmek için yerinden yurdundan vazgeçebilir? Bence bir oturun düşünün. Üstelik öyle ahım şahım yerlerde değil, kimi gün kalabileceğiniz kimi gün ise kedi yavrusu gibi kapı önüne konabileceğiniz yerlerde arayacaksınız kendinizi. Belki bir "deli" en iyi hocanız olur bu süreçte kabul müsünüz? . Belki
Palyaçonun ListesiEmre Timur · Az Kitap · 2018353 okunma