İlkel insan acımasızdı. Kendini koruyabilmek için öyle olmak zorundaydı. Ama diğer insanlara acı vermekten zevk almak eğilimi savaşlarla birlikte gelişmiştir.
...savaşta öldürmeyi öğrenen insan,bunu barışta da uygulamaya başladı.
İnsan,varolduğu günden bu yana sürekli olarak,içinde yaşadığı dünyayı ve evreni tanımaya çalışmış; ancak bu çabası içinde en az tanıyabildiği varlık yine kendisi olmuştur.