Benim aradığım güç, yenmek ya da en azından yenilmemek için lazım olacak bir güç değil. Dışarıdan gelecek etkileri kesmeye yarayacak bir güç de değil. İstediğim, dışarıdan gelen gücü karşılayıp ona dayanmayı sağlayacak bir güç. Haksızlık,şanssızlık,üzüntüler,yanlış anlamalar,anlayışsızlıklar... Böyle şeylere sessizce direnmemi sağlayacak bir güç.
İnsan yaşamak için doğuyordu ne de olsa. Öyle olduğu halde, yaşadıkça yaşadığı ölçüde içinin boşaltıldığını, bomboş bir insan hâline getirildiğini hissedebiliyordu.