Bedreddin Aydemir

Bedreddin Aydemir
@Sayem4735
“Şair kelimelere çobanlık eder, heybesinde de şiir gizlidir.” “Melâli anlamayan nesle âşinâ değiliz.” (A. Haşim)
Öğretmen
Lisans
Afyonkarahisar
Nusaybin
24 okur puanı
Haziran 2023 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap

Bedreddin Aydemir

, bir kitap okudu
Puan vermedi·256 syf.·
17 günde okudu
·
2026 3. kitabı
Ivan Turgenyev
8/10 · 55,9bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
… çarpıp yerden kalktı Bazarov. "Şimdi, vedalaşırken, tekrar ediyorum sana... zira kendimizi kandırmamıza gerek yok: Ebediyen ayrılyoruz, kendin de hissediyor olmalısın bunu.. akıllıca davrandın; bizim acı, sert bekâr hayatımız için yaratılmamışsın sen. Ne gözüpeklik var sende ne de öfke; (sende) gençlik cesareti, gençlik ateşi var. Bunlar bizim işimize yaramaz. Siz asilzadeler, asil bir boyun eğmeden ya da asil bir coşkunluktan öteye gidemezsiniz, oysa bunlar boş şeyler. Siz dövüşmüyorsunuz sözgelimi ama yiğit geçinmeyi biliyorsunuz, bizse dövüşmek istiyoruz. O kadar! Bizim tozumuz senin gözlerini aşındırır, kirimiz lekeler seni, hem sen bize yetişemedin de daha, kendine hayranlık beslemeden edemiyorsun, kendi kendini azarlamak hoşuna gidiyor. Bizimse canımız sıkılıyor kendimizle uğraşmaktan. Başkalarını istiyoruz! Başkalarını yıkmak gerek! İyi çocuksun ama yumuşaksın, liberal bir bey oğlusun (…)
Sayfa 231·Kitabı okudu
"Söz gelimi, sorumu hoş görün ama zengin biriyle evlenmezdiniz, değil mi?" "Eğer çok sevseydim... Hayır, sanırım yine de evlenmezdim." "'Hah! Gördünüz ya işte!" diye haykırdı Arkadiy ve biraz bekledikten sonra ekledi: "Neden evlenmezdiniz peki?" "Çünkü şarkıda bile dengi dengine çalan davuldan söz edilir." "Hükmetmek istiyor olmalısınız ya da..." "Ah hayır! Ne ilgisi var? Aksine, boyun eğmeye hazırım, bir tek eşitsizlik ağırıma gider benim. Özsaygımı koruyarak boyun eğmeyi anlayabiliyorum, mutluluktur fakat birine bağımlı olarak yaşamak...
Sayfa 215·Kitabı okudu
Odintsova, Bazarov'a yan yan baktı. "Mutluluktan söz ediyorduk sanırım. Ben size kendimi anlatıyordum. Bu arada mutluluk sözcüğünü kullandım da aklıma geldi. Söyleyin, neden müziğin, hoş bir akşamın, sevdiğimiz insanlarla keyifli bir sohbetin tadını çıkardığımız anlarda bile bütün bunların gerçek mutluluk olmadığı, yalnızca bir yerlerde bekleyen, sınırsız, başka türlü bir mutluluğa gönderme olduğu hissine kapılırız? Nedendir bu? Yoksa siz böyle bir şeyi hiç hissetmiyor musunuz?" "Atasözünü bilirsiniz: nerede yoksak, orası iyi" dedi Bazarov (…)
Sayfa 135·Kitabı okudu
"Faydalı bulduğumuz şeylere dayanarak hareket ediyoruz" dedi Bazarov. "Günümüzde en faydalı şey reddetme, biz de reddediyoruz.” -"Her seyi mi?" -"Her seyi." -"Nasıl? Yalnızca sanatı, şiiri değil... ayrıca... insan söylemeye korkuyor … -"Her şeyi" diye tekrarladı Bazarov tarifi güç bir sakinlikle. (…) "İyi ama izin verin" diye konuşmaya girdi Nikolay Petroviç: "Her şeyi reddediyor, yani daha kesin bir ifadeyle, her şeyı yıkıyorsunuz ama yerine bir şey inşa etmek de gerekir.” -"O bizim işimiz değil... Önce araziyi temizlemek lazım.”
Sayfa 72·Kitabı okudu