Gürgen ağacının hayallerle ve umutlarla dolu, acımasız insanoğluna karşı direncini anlatan hüzün dolu hikâyesi. Hikayeyi çok dokunaklı, etkileyici ve eğitici buldum. Doğa ve insan üzerine çok güzel tespitler var.
Bir ağacın gözünden insanın duyarsızlığının anlatıldığı bölümleri çok beğendim.
...insanoğlu beni duymazdı zaten.
Sağırdı çünkü o; kokularıma da, yeşillerime de, duruşuma da sağırdı.(syf 32)
Çünkü, insanların büyük bölümü, birçok güzelliği göremezdi.
Büyük bölümü, birçok güzelliğe dokunamazdı. Onlar, birer uyurgezer gibi,geçip giderlerdi güzelliklerin yanından.(syf 29)
Küçük Prens tadındaki bu kitabı çoluk çocuk herkesin mutlaka okuması gerekir.