İnsan, şöhretin ve paranın "esiri" olduğunda çevresindeki insanların "efendisi" olduğunu sanar. İşte bu yanılma kişinin kendi çöküşünü getirir de üstüne toprak atacak bir el bulamazsın teması etrafında şekillenmiş bir öyküydü.
Konusu güzeldi lakin kısacık bir eser olmasına rağmen akmadı ve zor bitirdim. Zweig'ın diğer eserlerinin yanında biraz sönük kalmış.
Bir Çöküşün ÖyküsüStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202591,9bin okunma
"Savrulup atılan, toprağın üzerinde kıvrılıp bükülen ve üzerine acıyarak basılan bir mum ışığı gibi seğirerek sönmek değil; büyük alevler çıkaran bir keyif yangınında sanki rastlantıymış gibi son bulmak istiyordu. Uçuruma dans ederek düşmek istiyordu."