Altın ve yeşim bir arada olmaz..."Altın ve yeşim" açgözlülüğün ve abartının ifade edildiği bir Kekon deyişiydi. Sınırı haddinden fazla aşmayı ifade ederdi. Şansının yaver gitmesini çok fazla isteyen kişiler "Altın ve yeşim isteme" diyerek uyarılırlardı. Lan bunun kendi deneyimlerinden dolayı, "Altın ve yeşimi bir arada istiyorsun!" anlamına geldiğini bilirdi.
...bir süredir birlikte yaşamanın birbirine bağlanmak anlamına geldiğini anladı. Sevilen kişinin kendine değil, ona ait bir fikre, onun yarattığı duygulara hatta hissedilen nefrete. Onun iblisleri bile seviliyor.