Şeb_i yelda

Şeb_i yelda
@Sebi_yelda
Şeb-i yeldâyı müneccimle muvakkit ne bilir Mübtelâ-ı gâma sor kim geceler kaç saat? 《Sâbit》
Şirk, kudretin varlığını inkardır. Ve kudret bunu bağışlamıyor. Kudreti kabul edip yanlışlıklar, isyanlar sergileyenler ise, varlığını kabul ettikleri rahmet kaynağına sığınabilirler.
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
İnsan için en trajik ceza "güzel şeylerin kapısında" yakalanmaktır. İnsan psikolojisi darlık ve sıkıntı hâlinde Allah'a yalvarmaya/yakarmaya daha yatkındır. Ama buna karşın sıkıntı kaldırılıp, mutluluk ve refaha kavuştuğunda şımarır/böbürlenir, nankör ve şükürsüz bir insan olur.
Zikirle kalplerinin kapısını açamayanlara içlerindeki "rûhanî emânet" kendisini asla tanıtmayacak, "kibirleri yüzünden Kibriyâ'ya" ulaşamayacaklardır.
"Yüce Allah'ın günah işleyene sevdiği nimeti verdiğini görürsen, bil ki bu onu yavaş yavaş cezalandırmaktır."
İbn Hanbel·Kitabı okudu
İmtihanın en zoru, darlıkta değil varlıkta olanıdır. Varlığa kavuşan insanı en aldatıcı tuzak, bu varlığa kendi yetenekleri ve iyiliği sonucunda eriştiği vehimdir. Bir müddet bu zanla yaşar; ama hiç ummadığı bir anda bütün bu güzel/zevkli şeylerin kapısında Allah'ın kahrı bütün ümitlerini siler, süpürür.