Hasedin en kötü huylardan olması sırrı hikmeti, Allah'ın işine, taksimine itiraz olduğu içindir. Filhakika hesetçinin hasedi "Ya Rabbi! Sen bu nimetleri verecek adamı bilmiyorsun, bana vermeli idin, ben ondan daha lâyığım..." demeye varır.
Hadisi şerifte
"Zenginlik çok malla değil ancak gına iledir." buyrulunca ashab-ı kiram "gına nedir?" diye sual ettiklerinde efendimiz:
"Gına, insanların elindeki mallarından ümidi kesmektir. Yani halktan ihsan ummamaktır. Sizler tamahtan sakınınız.
Zira tamah fakrihâzırdır." buyurdular.
Vakıa sır ve hakikatı mâlum olmayan, akla muhalif ve nefse zahmetli görünen ilahi kazanım hükmüne karşı kulun vazifesi de hastanın doktora teslim olduğu gibu teslim ve rızadır.
Çünkü o hükmün neticesinde hayır mı var, şer mi var bizlere meçhul ve onun öyle olması indallah mukarrer ve makdurdur.
Allah'a and olsun ki Hak yolunda yürüdüğün müddetçe her konakta bir takım acaib garip hallerle karşılaşacaksın.
Nefsini feda et.
Zira bu işin esası nefsi feda etmektedir.