Sebile cakir

Ölümün Kıyısında Yolculuk
8/10
·128 syf.··
2025 47. kitabı
·
23 saatte okudu
·
Okunma: 22 Haziran 2025 14:59
Bazı kitaplar sadece okunmaz, yaşanır. Ya da şöyle diyeyim: yaşanmış bir acının içinden okunur. Tezer Özlü ’nün Yaşamın Ucuna Yolculuk kitabı da böyle bir metin. Sayfaları çevirmiyorsun sanki, her satırı içinden çekiyorsun. Her satırda biraz daha eksiliyorsun, biraz daha derinleşiyorsun. Ve bu yüzden ben bu incelemeye “ölümün kıyısında yolculuk” adını koymak istedim. Çünkü Özlü’nün kitabında yolculuk dediğimiz şey, aslında yaşamanın başka bir adı; ama bir yandan da her durakta, her otel odasında, her cümlede ölümle temas eden bir yürüyüş. ÖLMEK HİÇBİR ŞEY DEĞİL. (s:69 ePub) Tezer Özlü acıyı, neredeyse bir yaşam biçimi olarak anlatıyor. Ama bu bir isyan da değil tam olarak, bir kabulleniş de. Hatta bazen ikisi birden. “Acıları mutluluk olarak nitelendirmeye karar verdim” derken, karar sözcüğü bile biraz boğuk. Çünkü aslında seçtiği bir şey değil bu, içinden çıkamadığı bir hal. Yaşarken ölmekle, severken yabancılaşmakla, konuşurken susmakla iç içe bir ruh hali. O yüzden bu kitabı okumak kolay değil. Kısa ama yoğun. Her cümlede biraz kalıyorsun. Çünkü her cümle, başını eline alıp düşüneceğin bir yük taşıyor. Kitap boyunca Cesare Pavese hep var. Sadece bir yazar değil onun için; bir eşlikçi, bir iz, bir öncül. Tezer, Pavese’nin yaşadığı yerlere gidiyor. Onun otel odasında kalıyor. Onun tarihlerinde yaşıyor. Onun intiharını anlamaya çalışıyor. Onun izini sürerken aslında kendi karanlığına daha da yaklaşıyor. Ben de bu kitabı okuduktan sonra Pavese’yi merak etmeye başladım. Ama öyle hemen okunacak biri gibi hissettirmiyor. Araya birkaç kitap koymadan dokunamıyor insan. Çünkü buradaki acı öyle bir sarmal ki, onun kaynağına indiğinde tekrar çıkabilir miyim diye duraksıyorsun. Kitapta dil doğrudan, ama sıradan değil. Bilinç dışı bir akış var, evet, ama öyle soyut ya da uzak değil. Sana yakın, seni
Yaşamın Ucuna YolculukTezer Özlü · Yapı Kredi Yayınları · 202114,7bin okunma
Sebile cakir
En sevdiğim Tezer Özlü kitabı o kadar zengin o kadar derin ve bir o kadar etkili ki okurken altını çizdiğim o kadar cümle olmuştu ki çok keyifli okumuştum
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
İyi bayramlar sevgili okurlar. Çok sevdiği 2-3 yakınını arayıp bayramın geriye kalanını kitaplarla geçirenler burada mı? Tam şimdi ne okuyorsunuz
İyi Bayramlar
Sebile cakir
Büyük defter Kanıt Üçüncü yalan
Keşke arkadaş olsaydık dediğiniz bir yazar var mı? Haydi ismini yoruma yazalım. ✍️🕊️⭐ ╭⌒╮ ╭⌒╮ ☆ •╱◥██◣ ╭╭ ⌒╮๑ ◕‿◕ ๑Gizemli okur ︱田︱田田| ╰-------------------- ╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬
Sebile cakir
Oguz Atay Sabahattin Ali Buket Uzuner Zülfü Livaneli