"Biz Türkçe'ye ve Türk Tarihi'ne Atatürk'ün cesaretiyle kavustuk."
Atatürk'ün asıl yürüyüşü, savaş bitince başlayan yürüyüş. "İşitiyorum " demişti, "benim dille, tarihle uğraştığımı gören bazı kısa düşünceli yurttaşlar, 'Paşa'nın işi yok, dille, tarihle uğraşmaya başladı' diyorlarmış... Yağma yok! Benim işim başımdan aşkın! Ben bugün ileri bir Türkiye 'yi kurmaya ne kadar çalışıyorsam, yarının Türkiye 'sinin temellerini atmaya da o kadar dikkat ediyorum..."
İşte canı teslim vakti gelip çattı. Çattı da, biz hangi yüzle Tanrı'nın huzuruna çıkacağız? Çıkıp da ne diyeceğiz? Hayatımız boyunca koşturup durduk oysa, durmadan birşeyler yapmaya çabaladık! Çabaladık da ne geçti elimize?
Sayfa 274 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu