"Olup bitenlerle ilgili hiçbir kayıt olmayınca insanın kendi yaşamının ana çizgileri bile belirsizleşiyordu. Büyük olasılıkla olmamış büyük olayları anımsıyordunuz, olayların ayrıntılarını anımsıyor, ama meydana geldikleri ortamı çıkaramıyorsun, araya hiçbir şey anımsayamadığınız büyük boşluklar giriyordu. "