Âdeta tonlar ağırlığında bir ses, balyoz gibi patladı kafamda:
"Sen kimsin?"
Evet, ben kimdim? Niçin yaşıyordum? Babam gibi son anlarıma gelince, ölümle yüzleşince, toprağa girince ne olacaktım?
Hayır, ben toprak olamazdım. Genç yaşta ölemez miydim? Benim daha gerçekleşmemiş hayallerim vardı. Ben çok uzun, fakat çok uzun yaşamalıydım. Peki, bunu nasıl sağlayacaktım? Buna gücüm yeter miydi?