Kuyruklu Şiir
Uyuşamayız, yollarımız ayrı;
Sen ciğercinin kedisi, ben sokak kedisi;
Senin yiyeceğin, kalaylı kapta;
Benimki aslan ağzında;
Sen aşk rüyası görürsün, ben kemik.
Ama seninki de kolay değil, kardeşim;
Kolay değil hani,
Böyle kuyruk sallamak Tanrının günü.
Ve eğer yakınmayı, hiçbir zaman sahip olamayacağını istemeyi bırakırsan iyi bir hayatın olacak. İyi bir hayat herhangi bir kutsal kitap kriteriyle ölçülmez.
İyi-kötü, doğru-yanlış, Dr. Jekyll-Bay Hyde...
Hangimiz katıksız iyi ya da kötüyüz?
Hepimiz içimizde az ya da çok yer alan o kötüyü frenlemiyor muyuz? Peki niçin? Bastırıcı gücün, yani devletin toplumu korumak için o kötüye yapacaklarından korktuğumuz için mi? Ya da kafamızı her gece yastığa koyduğumuzda vicdanımızı duymamak için mi?
Dr Jekyll içindeki kötüyü ne sebeple olursa olsun bastırmaya çalışan ama her halükarda iyi ve kötünün bileşimiydi. Yani hepimiz gibiydi.İnsandı. Fakat Bay Hyde saf kötü olandı. Bu yüzden onun yüzüne bakanlarda adını tam koyamasalar da tiksinti uyandırdı. Her bedenin içinde iyi ve kötünün olduğunu bilen insan bir bedenin içinde saf kötülüğü görünce tanıyamadı, anlamlandıramadı.Sadece korktu. Yine hepimizin yapacağı gibi.
Bir Kızıldereli hikayesinde de geçtiği gibi içimizdeki o savaşta biz hangisini beslersek savaşı o kazanıyordu. İyinin kazanması dileğiyle...
Dr. Jekyll ile Bay HydeRobert Louis Stevenson · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202427,1bin okunma