Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Semanur Demir

519 syf.
·
Puan vermedi
·
18 günde okudu
Peygamberliğin İspatı
Peygamberliğin İspatıAltay Cem Meriç
9.7/10 · 649 okunma
Reklam
Maruz kalınan olumsuz psikolojik deneyim olarak travma, bireyi her ne kadar bir süreliğine sarsıp kötü duygular hissetmesine yol açsa da, yaşamda yeni bir kanalın açılması şeklinde değerlendirilirse olgunlaşma ve açılımlara fırsat tanıyan bir yaşantı olarak düşünülebilir. Travma ile yeni bir yaşam başlar.
Sayfa 114 - Kaknüs YayınlarıKitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Semanur Demir tekrar paylaştı.
Vay haline, çocuklarının kısacık dünya hayatlarını düşünüp onları her türlü imkana sahip kılan, ama ebedi saadetini düşünmeyip onların terbiyesini ihmal eden annelerin, babaların!
Sayfa 195Kitabı okudu
Mutluluk
Erken Dönem İslam Geleneğinde Dört Duygu/Gökhan ÖZCAN
Reklam
Bütün müslüman düşünürler gibi İbn-i Sînâ da ahlakın amacının mutluluk olduğunu ve bunun da en yüksek derecede, ölümden sonra gerçekleşebileceğini düşünmekle birlikte mutluluğa ulaşmak isteyen kişinin her şeyden önce nazarî aklının yetkinleşerek başta ilk varlık (Tanrı) olmak üzere var olanları bütün yönleriyle olabildiğince kavrayıp bilmesi gerektiğini ifade eder.
Sayfa 64 - Kaknüs YayınlarıKitabı okudu
Ölüm ki, yalnızlıkların en yağız köpüreni, En büyük köpüreni, En sessiz köpüreni. Ölüm ki, şiirlerin en şiire benzeyeni. Ölüm ki, kusursuz örtüşeni, Sözle sükutun. Cahit Koytak, Virtüöz Ölüm
Kişinin kendisine dair şefkatli bir merak içerisinde olması, hakkımızda keşfettiğimiz her şeyi sevmemiz anlamına gelmez; sadece kendimize de, acı çeken ve yardıma muhtaç birine gösterdiğimiz gibi yargılamayan bir kabulle yaklaşmamız anlamına gelir.
Sayfa 348 - İletişimKitabı okudu
Çocukların insani gelişimleri süresince yetişkinlerden beslenebilecekleri zaman, öncesine oranla çok kısaldı. Önceden geniş aileye, köye, cemaate ve komşuluk ilişkilerine dayanan bağlantı noktalarının yerini kreş ve okul gibi kurumlar aldı; böylece çocuklar güvenilir ebeveynler veya ebeveynlerinin yerine koyabilecekleri yetişkinler yerine kendi yaşıtlarına yöneltilmiş hale geldi.
Sayfa 296 - İletişimKitabı okudu
Gelecekteki ilişkilerin kalıbını, yaşamımızın ilk yıllarında bakıcılarımızla kurduğumuz ilişkilerde yatan sinir devreleri oluşturacaktır. Anlaşıldığımızı hissettiğimiz oranda kendimizi anlayacak, en derin bilinçaltı seviyelerinde sevildiğimizi algıladığımız oranda kendimizi sevecek, küçük bir çocukken özümüzde hissettiğimiz merhamet oranında kendimize şefkat göstereceğiz.
Sayfa 277 - İletişimKitabı okudu
Reklam
Duygusal sinyalleri görmezden gelince, beden 'Oldu o zaman, al sana fiziksel sinyal.' der. Onları da görmezden gelirseniz, başınız gerçekten dertte demektir.
Sayfa 210 - İletişimKitabı okudu
Sindirim kanalı veya bağırsak yolu, bir sindirim organından çok daha öte bir şeydir. Beynin duygusal merkezleriyle derin bir bağlantısı bulunan kendine ait bir sinir sistemine sahip duyusal bir aygıttır. İngilizcede duygusal bakımdan üzücü olayları tanımlamak için "bağırsak burkucu" şeklinde bir ibare kullanılır.
Sayfa 190 - İletişimKitabı okudu
Bizim değişmez özellikler olarak gördüğümüz şeyler bilinçsizce benimsenmiş alışkanlık türünden savunma tekniklerinden başka bir şey olmayabilir. İnsanlar çoğu kez, bu alışılmış davranış biçimlerinin özbenliğin ayrılmaz bir parçası olduğu düşüncesiyle, bunlarla tanımlanırlar. Hatta bazı özelliklerden ötürü kendinden nefret duygusu bile güdebilirler; örneğin, bir kişi kendisini "kontrol manyağı" olarak nitelendirdiğinde hal böyledir. Oysaki kontrolcü olmak gibi doğuştan gelen bir insan temayülü yoktur. "Kontrolcü" kişilikte var olan şey derin bir anksiyetedir. İhtiyaçlarının karşılanmadığı algısına sahip bebek ve çocuk, her bir ayrıntıya ilişkin kaygı duyan, obsesif bir başa çıkma tarzı geliştirilebilir. Böyle bir kişi olayları kontrol edemediği korkusuna kapıldığında büyük bir stres yaşar. Bilinçsizce, ancak hayatında ve çevresindeki her bir unsuru kontrol ederek ihtiyaçlarının karşılanmasını sağlayabileceğine inanır. Büyüdükçe, başkaları ona kızar ve o da başlangıçta duygusal yoksunluğa karşı çaresiz bir cevap oluşturan şeyden ötürü kendisinden nefret etmeye başlar. Kontrol güdüsü doğuştan gelen bir özellik değil, bir başa çıkma tarzıdır.
Sayfa 178 - İletişimKitabı okudu
Duygularını anlayacak, onu teskin edip yatıştıracak kimse yoksa etrafta, üzüntüyü veya kızgınlığı yaşamak çocuk için hiç de rahatlatıcı bir şey değildir. Her şeyin katılıkla ele alınması gerekir.
Sayfa 77 - İletişimKitabı okudu
117 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.