Yine de kalp bu...
Seviyor ama okşamak için elleri yok. Tıbben ağrıması mümkün değil ama bir şekilde ağrıyor işte. Beyne musallat olan migrenden daha şiddetli bir ağrısı var. Hafızası da beyin hafızasından daha kuvvetli. Ayaklarımızın veya beyin hücrelerimizin bizi götüremediği yerlere kadar götürdüğü biliniyor ama asla ne kendisi bir taşıma aracı ne de bizden taşıma ücreti talep ediyor. Biz onu terk etmezsek o bizi terk etmiyor. Nadiren de olsa sahibine iyilik yapacağı tutarsa cildine güzellik, yüzüne aydınlık, saçına parlaklık, gamzelerine keskinlik katarak bunu gösteriyor ve sahibine yaşadığını bütün hakikatiyle hissettiriyor.*
*Eğer böyle bir gün yaşarsanız bilin ki kalbiniz de yaşadığını hissediyor demektir.
"Dikkat edin, vücutta bir et parçası vardır; o iyi olursa vücudun tümü iyi olur;
şayet o bozuk olursa vücudun tamamı fena ve bozuk olur. İşte o kalptir."
Hadîs-i şerif