Hayatın anlamı var mı?
Wittgenstein, Birinci Dünya Savaşı sırasında not defterlerine şöyle yazar: "Tanrı ve hayatın gayesi hakkında ne biliyorum? Dünyanın var olduğunu biliyorum. Gözümün dünyanın görsel alanına yerleştirilmiş olması gibi ben de bu dünyanın içine yerleştirilmiş durumdayım. Bunun bir sorunsal olduğunu ve buna anlam dediğimizi biliyorum. Bu anlam, dünyanın içinde değil dışında yer alır. Bu hayat, dünyadır. İradem bu dünyaya nüfuz eder. İradem iyi ya da kötü olabilir. Bu yüzden iyi ve kötü bir şekilde dünyanın anlamıyla bağlantılıdır. Hayatın anlamına yani dünyanın anlamına tanrı diyoruz. Bunu, tanrının bir baba ile mukayese edilmesi ile ilişkilendirir. Dua etmek, hayatın anlamı üzerinde düşünmektir. Tanrı'ya inanmak, hayatın anlamı sorusunu anlamak demektir. Tanrı'ya inanmak, dünyanın olgularının, meselenin sonu olmadığını görmektir. Tanrıya inanmak demek, hayatın bir anlamı olduğunu görmek demektir."