Günümüzde çok konuşuyor ama daha az dinliyoruz.Herkes konuşmak istiyor ama kimse dinlemek istemiyor.herkes kendi avazının gök kubbeyi dolaşmasını diliyor,kendi hikâyesini dillendirmek istiyor ama bir başkasının hikayesini dinlemeye gönülsüz...
İyi hayat aslında insanın olgunlaşma evrelerinde fazlalıklarını atarak ortaya çıkardığı bir şey; biz ise hayata çok şeyler eklemenin hayatı zenginleştirdiğini zannediyoruz.Tam aksine hayattan fazlalıkları atabildiğimiz zaman hayat olgunlaşıyor.Hayatı tadından yenmez hale getiren şey,onun içinde saklı olan lezzet adacıkları değil.Hayatı lezzetli kılan manevi dokunuşlar.Arkamızda ne kadar sevgi, hayır,iyilik izleri bırakıyoruz?
Talebe,hakikatler peşinde koşmayı meslek edinen insandır,gayesi manevî olgunlaşma olan bir mesleğin insanıdır,mekteplerin diploma müşterisi ve istikbalin mevki dilencisi değildir.