Kendi aşkın dönüşümünü amaçlayan her nefis için karanlıkta kalmak,kendisini asıl makamına bağlayan tüm duygusal ve rasyonel bağlardan kopmak çok önemlidir.Aşkınlık hali,hazır hali aşmaktır,böylece asıl doğa aşağıda kalır.Mademki bu birleşim ve dönüşüm,duygu veya insani güç ile bilinemiyor;nefis, içine girebilecek her türlü tesirden ve kendisiyle ilgili her türlü meyilden isteyerek ve bütunüyle temizlenmeli.