İçimizde,bizim"ahlak" tarafımızla hiçbir şekilde münasebete geçmeyerek hadiseleri muhakeme eden,neticeler çıkaran ve tedbirler alan bir "hesabi"tarafımız vardı ve lafta değilse bile fiilde daima o galip çıkıyor ve onun dediği oluyordu.
Nedense hepimizde maddi olsun,manevi olsun,bütün dertlerimize bir isim takmak merakı vardır,bunu yapamazsak büsbütün çılgına döneriz.Mamafih insanlarda bu merak olmasa doktorlar açlıktan ölürlerdi.