Vaziyet alın. Buralar değerlenecek(karışıklığı sevmem)
Bu serinin adını çok sık duyacaksınız. Demedi demeyin
Ben fantastik kitap okumayı severim.Ama Tolkien gibi bir dehanın kitapları ile büyüdüğüm için çok da seçiciyimdir.Ozellikle son dönemlerde çikan genç-fantastik türü kitaplarin dünyasına pek giremiyorum. Muhtemelen yaşımdan mütevellit
Ama beni sevindiren bir şey var.Ozellikle Türk edebiyatımızda ,fantastik kitaplarin az olması bence bir eksiklikti.Artik ,yazarlarımız yavaş yavaş bu türden güzel eserler vermeye başladılar.
Bu kitabımız güzel bir serinin ilk kitabı."Yokluk Göğünün Kuşları "ile ,"Cabulka"diyarina giriş yapmış oluyoruz.
Kadim bir diyar Cabulka. Fiziki sekli bir Anka Kuşuna benzemekte. Üç ayrı diyardan oluşuyor.
Bilinmeyen Diyar
Karanlık Diyar
Araf Diyarı
Cabulka"nin başkenti "Castigya"
Kendilerine has bir zaman çizelgeleri, Gunler,aylar,haftaların farklı isimleri, farklı döngüler var.Kitabın içinde harita çıkıyor.Ve gorseller ile zenginleştirilmiş
Cabulka 'da savaşlar var,hastalıklar var,kahramanlar,düşmanlar, iyiler, kötüler,başarılmasi gereken görevler, güç mücadeleleri var....
Öyle bir hayal gücü ile öyle bir fantastik dünya yaratılmış ki,kitabın bütün kahramanların kuş olmasını asla yadirgamiyorsunuz
Evet.Yanlis okumadınız.Kitaptaki bütün karakterler kuş türlerinden oluşuyor. Yani bu kitap aynı zamanda "fabl" tarzında yazılmış.
Ancaaaakkk....Buraya kadar okuduklarinizla sadece değişik bir fantastik kitap ile karşılaştığınızi (-ki bence bu kadarı bile yeterli)düşünmeyin.
Biraz tasavvuf ile haşır neşir olmuşsaniz, en azından Kaf Dağı, Anka Kuşu'nun anlamlarini biliyorsanız, biraz da Mevlana'nin Mesnevi 'sini okuduysaniz, alt metinllerde verilmek istenen mesajları, şifreleri anlayabilirseniz.....
O genç kuşların çıktığı yolculukla