Serap Kaplan

Serap Kaplan

, bir kitap okudu
Puan vermedi·112 syf.·
2021 47. kitabı
Peyami Safa
8/10 · 121,1bin okunma
Reklam
İçimde garip bir karıncalanma halinde, birtakım iniltiler, mırıltılar, şekilsiz gölgeler...(Peyami Safa'nın ruh tahlillerini çok beğendim.Hikayecilikte tasvir ve gözlemde de Sait Faik'i, Kemal Tahir'in Memleket Hikayeleri ve Gurbet hikayesini çok sevdim.Dili kullanma şekilleri ve özellikle etrafı gözlemleme kabiliyetleri beni çok etkiledi...)
Bu noktada varoluşçuluğun merkez temasıyla karşılaşırız:Yaşamak acı çekmektir ve hayatta kalmak acıda bir anlam bulmak demektir.Yaşamın anlamı varsa, ıstırap ve ölümün de anlamı vardır ancak kimse bir diğerine bu amacın ne olduğunu söyleyemez.Herkes bu anlamı kendi bulmalıdır ve bu cevabın gerektirdiği sorumluluğu kabul etmelidir.Yaşamak için bir nedeni olan insan her türlü nasıla katlanabilir.