Serap

Yeniden merhaba diyeceğim güneşe gövdemden akan ırmaklara uzayıp giden düşüncelerime benzeyen bulutlara bahçemde benimle birlikte kurak mevsimlerden geçen akkavakların badireli büyümesine gece tarlalarının kokusunu bana armağan getiren karga sürülerine yaşlanmış halim olan ve aynada yaşayan anneme yinelenen şehvetimin yanıp tutuşan derinliklerini yemyeşil tanelerle doldurduğu yeryüzüne yeniden merhaba diyeceğim geliyorum, geliyorum, geliyorum yeraltı kokularının uzantısı saçlarımla karanlığın kıvamlı tecrübesi gözlerimle duvarın öte yanından kopardığım çalılarla geliyorum, geliyorum, geliyorum ve eşik aşkla doluyor ve ben eşikte onlara, sevenlere ve henüz orada aşk dolu eşikte durmakta olan küçük kıza yeniden merhaba diyeceğim. Füruğ Ferruhzad
1000Kitap
Reklam
Üzgündük… Yine de gülmekten vazgeçmezdik…
1000Kitap
Üşümüşüm… Düşlerimin üzeri açıktı, bendim, Arzularımsa çıplaktı, onlardım. Ufacıktı dileğim mavi suya; Örtük bakışının dolaysız ısısı, O kadarcıktı! Üşümüşüm… Ölülerimi taşıyordum, öyle sağır. Kaç kez dokundum soğuk dudaklara. Bilemedim nasıl dönmez o göz ayrıldığı kaynağına, direnir o kadar! Üşümüşüm… Bu yaklaşan kışla değil, Deniz ürpertisi, göğün alacasıyla değil, Ellerimin soğukluğu hep bir kalabalıkta. Kaçışının gizini gönlünde tuttuğun Bilisiz aşkı (nı) ver bana! Üşümeyeyim… Nilgün Marmara
1000Kitap
"Onu analiz ettim, çözdüm, anladım ama yine de sevdim. Bu irrasyonel bir karardı."
1000Kitap
Kemal Sayar diyor ki "Yas,sadece sevdiklerimizi kaybetmekle olmaz.Bir yaşama biçimini kaybetmek de yastır. Bir şehri bildiğimiz halde kaybetmek,rutinlerimizi kaybetmek de yastır.Hatta itikatlarımızı, dünyayla ilgili inançlarımızı kaybetmek de yastır."
1000Kitap
Reklam