Lev Nikolayeviç Tolstoy'un Ölümsüz eseri Anna Karenina yı okuyanlar burada mı?
"Mutlu ailelerin hepsi birbirine benzer, her mutsuz aileninse kendince bir mutsuzluğu vardır." (Kitabın giriş cümlesi)
Rus edebiyatının dünya edebiyatına kattığı bu dev kalemi kritik etmek ne hattime! Anca esere olan hayranlığımdan konuşabilirim isterseniz,hemde saatlerce...
Aşkın,tutkunun,sevginin ve acının yüzüdür Anna Karenina; tıpkı Müslüm Baba'nın dediği gibi "Herkesin acısı sevgisi kadar
Güzelmiş çirkinmiş ne farkeder ki
Deli gibi sevmek ruhumuzda var" der ve döneminin tüm aristokrasi kurallarını,evliliğini,ailesini sahip olduğu her şeyi feda edebilecek bir tutkuyla sever Vronskiyi.Hiç şüphesiz Vronski de sever Anna yı sevmesine, ama Anna nınki gibi bir tutkuyla değil.Hal böyle olunca Anna her aşık kadın gibi bitmek bilmez aşk sanrıları içinde kıvranıyor, Vronski nin kendisinden ayrı geçirdiği her dakikadan artık sevilmediği sonucunu çıkarıyordu. Kısacası buhranlar,buhranlar,buhranlar...