Varlıklı olmanın dışarıdan güzel gözükmesi ve sorunsuz hayat yaşamalarını düşünüyor olmamız bakış açısını kıran bir kitap ve aslında bazı şeylerin yokluğu ve olmayışı bizi biz yapar belki de çok daha fazlası olsaydı bizde duyarsız ve heyecansız varlıklar olurduk .
Stefan Zweig
Suskunluğun siyah okyanusundaki cam fanuslu bir dalgıç gibi yaşıyordu insan, kendisini dış dünyaya bağlayan halatın kopmuş olduğunu ve o sessiz derinlikten hiç bir zaman yukarı çekilmeyeceğini ayrımsayan bir dalgıç gibi hatta. Duracak, görecek, hiçbir şey yoktu, her yerde ve sürekli ve sürekli hiçlikle çevriliydi insan, boyuttan ve zamandan tümüyle yoksun boşlukla. Stefan Zweig