Hayatta hiçbir şey uğrunda ölmek için istenmez. Her şey yaşamamız için olmalıdır. Hatta biraz ileri gideyim , kendi yaşamımız için... Sen kafanın içinde ki yokluğa o kadar saplanmışsın ki hemen uğruna can feda edecek bir şey arayarak ikinci bir yokluğa dalmak istiyorsun! Yaşamak, herkesten daha iyi , herkesten daha üstün yaşamak, insanlara hâkim olarak kuvvetli, belki de biraz zalim olarak yaşamak...
Dünyaya ne halt etmeye geldiğimiz sorusuna o da cevap veremedi. Yaratmak zevkinden, hayatın kendiliğinden bir hikmet olduğu gerçeğinden dem vurdu fakat çürük. Ne yaratacaksın? Yaratmak, yoktan var etmektir. En akıllımızın kafası bile bizden öncekilerin depo ettiği bir sürü bilgi ve tecrübe ambarı olmaktan ileri geçemez. Yaratmak istediğimiz şey de bu mevcut malları şeklini değiştirerek piyasaya sürmekten ibaret. Bu gülünç iş bir insanı nasil tatmin eder bilmiyorum.