Kitabı okuyalı bir ay kadar oldu ama geç olsa da kitap hakkındaki düşüncelerimi paylaşmak isterim.David Eagleman'ın Incognito'su beni ne kadar etkilediyse bu kitapta bir hayli kendine hayran bıraktı. Bu kitapta Sinirbilim ve Psikanaliz çalışmaları harmanlanmış olması ve bir çok soruyu yanıtlarcasına alt metinlere ayrılması, görsellere desteklenmesi, ilginç vakalar ile örneklendirilmesi çok keyifliydi.Okurken sıkılmadan, merakla sayfaların arasında kayboldum. "There's someone in my head but it's not me" - Pink Floyd
Birinci bölümde "Anne" arketipi üzerinden yeniden doğuşun çeşitli biçimleri anlatılmış. İkinci bölümde ise bu biçimlerin farklı psikolojik tarafları ele alınmış.Jung, Üçüncü bölümde "Masallarda Ruhun Fenomenolojisi Üzerine" başlığıyla ruhun kendini düşlerde göstermesini farklı kültürlerin masallarından örneklerle anlatmaya çalışmış. Son bölüm "Hilebaz Figürünün Psikolojisi Üzerine". Bu bölümde daha çok Gölge figürü ve gölgenin "anima, animus" ile ilişkisi anlatılıyor. Kitabı bitirdikten sonra arketiplerin aslında birçok filme, diziye ve masallara ilham olduğunu düşünmeden edemiyorsunuz.
Dört ArketipCarl Gustav Jung · Metis Yayınları · 20262,684 okunma