Rus Edebiyatının nadide bir parçası olarak görüyorum Çehov'u. Klasik müzik dinleyerek okuyunca bir nehrin kıyısında çay içerken bulabilirsiniz kendinizi. :)
Öykülerinde tipik rus karakterlerine rastlıyoruz.
Okurken keşke çevirilerde biraz daha gelişmiş olsaydık diye üzülmedim değil tabiki..
Dili yalın fakat şu fiilimsilerden, bağlaçlardan, edatlardan sonra noktalama gelmediğini artık bir masaya yatıralım bence.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Doğrusunu isterseniz şu andaki konuşmamız gibi bir konuşmayı anne babalarımız anlamsız, saçma bulurlardı.
Onlar geceleri konuşmaz, yatıp gönül rahatlığıyla uyurlardı.
Oysa bizler, bizim kuşak uyuyamıyoruz. Acı çekiyoruz, çok konuşuyoruz, haklı olup olmadığımızı anlamaya çalışıyoruz."