Sevim tren

Az önce söylediğim cümleyi tekrar edeceğim belki ama bu çok önemli: öğretmen olmak, öğretmenlik yapmayı aşmak demektir. Çünkü öğretmen olmak, öğretmenin, belirlenmiş görevlerin ötesine geçip hissederek, yaşayarak, kendisini adayarak, öğrencisiyle bütünleşerek var olmasıdır, öğretmen olmak, öğretmenle öğrencinin birbirlerine hoşça bakabildikleri, öğretmenin öğrencide, öğrencinin öğretmende dirildiği, güçlü ve sahici bir aidiyettir.
Reklam

Sevim tren

, bir kitap okudu
Puan vermedi·208 syf.·
2020 15. kitabı
Doğan Cüceloğlu
8.8/10 · 8,5bin okunma

Sevim tren

, bir kitap okudu
10/10
·330 syf.·
3 günde okudu
·
2020 10. kitabı
Zülfü Livaneli
8.6/10 · 126,6bin okunma
Bak bir örnek vereyim: Bunlar gösteriş sever değil mi? En pahalı araba, en büyük ev, en güzel giysi, en pahalı mücevher... Değil mi?” “Evet” diyor sabırsızca, “öyle.” “Ama diyorum aynı zamanda da nazar değmesinden ödleri kopar. Hem gösteriş yapar hem de milletin gözü kalmasın diye kurban kesmek, kan akıtmak gibi pagan ayinlerine, nazar boncuğu takmaya, hatta kurşun döktürmeye kadar başvurmadıkları rezalet kalmaz. Bu kadar zahmet yerine biraz daha alçakgönüllü yaşasalar, biraz daha ucuz araba kullansalar, buna karşılık kafalarını zenginleştirseler olmaz mı?”
Reklam