Sevim

Sevim
SAPERE AUDE.. Hayatta olduğunu bilmek bile yeter bazen.. Bütün duyguları anlatmaya yetecek kadar kelime yoktur. Gerek de yoktur.. Okumanın hayata bağlayan tek şey olduğunu unutma!. * EVLİ
Osmanlı İmparatorluğu'nun sarayları ve şaşaası üzerine çok söz söylenir. Bunlar ekseriya slogan düzeyindedir. Bütün bir nesil, okul kitaplarında yer alan "maliyenin iflası ve saraylar" sloganını bilir. Oysa insanlarımız, son yıllarda Avrupa'nın ve Rusya'nın başkentlerini gezmeye başladıktan ve buralardaki saray ve kasırları gördükten sonra daha iyi fark ettiler ki, 19. yüzyıl Osmanlı saray ve devlet tüketimi diğer büyük devletlerle mukayese edilemeyecek ölçüde mütevazıdır.
Sayfa 242·Kitabı okudu
Alıntı
Kadir Korkmaz isimli okura yanıt verildi
Sevim
Kadir Korkmaz Evet ders almalıyız ki tarih tekerrür etmesin bunda hemfikiriz zaten..
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Osmanlı İmparatorluğu'nun sarayları ve şaşaası üzerine çok söz söylenir. Bunlar ekseriya slogan düzeyindedir. Bütün bir nesil, okul kitaplarında yer alan "maliyenin iflası ve saraylar" sloganını bilir. Oysa insanlarımız, son yıllarda Avrupa'nın ve Rusya'nın başkentlerini gezmeye başladıktan ve buralardaki saray ve kasırları gördükten sonra daha iyi fark ettiler ki, 19. yüzyıl Osmanlı saray ve devlet tüketimi diğer büyük devletlerle mukayese edilemeyecek ölçüde mütevazıdır.
Sayfa 242·Kitabı okudu
Alıntı
Kadir Korkmaz isimli okura yanıt verildi
Sevim
İtibardan tasarruf olmaz demiyorum.. Evet batmış bir İmparatorluk ama tarihi ile de gurur duymak gerek bence hatasız bir insan hatasız bir devlet hatasız bir millet yok, olamaz da.. Bizler tarihimizi iyisi ve kötüsüyle desteklemezsek gelecek nesillere ne bırakacağız.. Koca bir hiç.. Avrupa da, çok çok övülen ABD de insanlar olmayan tarihlerini bile çok güzel nesillerine aktarırken bizler daha içimiz de aşamıyoruz öyleydi böyleydi demeyi..
Osmanlı İmparatorluğu'nun sarayları ve şaşaası üzerine çok söz söylenir. Bunlar ekseriya slogan düzeyindedir. Bütün bir nesil, okul kitaplarında yer alan "maliyenin iflası ve saraylar" sloganını bilir. Oysa insanlarımız, son yıllarda Avrupa'nın ve Rusya'nın başkentlerini gezmeye başladıktan ve buralardaki saray ve kasırları gördükten sonra daha iyi fark ettiler ki, 19. yüzyıl Osmanlı saray ve devlet tüketimi diğer büyük devletlerle mukayese edilemeyecek ölçüde mütevazıdır.
Sayfa 242·Kitabı okudu
Alıntı
Kadir Korkmaz isimli okura yanıt verildi
Sevim
Evet biliyorum. Burada diğer ülkeler ile mukayese edildiğinde daha az bir ihtişama sahip olduğu belirtilmiş. O dönemde yapılmış Avrupa da ve Rusya da yapılmış saraylarla karşılaştırılmış ki zamanının İmparatorluğundan bahsediyorsunuz..