Dünya klasiklerinin incilerinden biri olarak kabul edilen bu eser, Dostoyevski'nin 1865-1866 yıllarında yazdığı "yetişkin" döneminin ilk romanıdır. ve Sibirya'daki sürgününden sonra yazdığı ikinci roman, karmaşık bir zaman dilimiydi. Eserin ana karakteri Rodion Raskolnikov ve onun gözündeki bir suç eserin içeriğini oluşturuyor Oldukça uzun ve önemsiz bir işti.Bazen olayların uzunluğu ve en küçük detaya kadar anlatılması insanı bunaltabiliyor. .Fakat biraz araştırınca gördüm ki Dostoyevski'nin tarzı bu okuması zor bir eser.Çabuk okuyup çabuk bitirmeye çalışmak eserin etkisini azaltabilir Her halükarda dünya klasikleri okunmalıdır