Bazen düşünüyorum da dünyaya gelmek bir felaketken, sonra bu memlekette kadın olarak doğmanın dayanılmaz azabına nasıl dayandığıma hayret ediyorum. Mesela yalnız erkek olsaydım, bugün beni sıkıştıran ve harap eden bu üzüntülerin birçoğundan habersiz olacaktım. Kadın olmak yani erkeklerin ruh ihtiyaçlarına fazla fazla zayıf olduğumuz halde bir daraltan ızdırapta, bir esir hayatı sürmeye mecbur olmak.