Bu hayat, bu dünya, bu evren, bir denge üzere seyr-ü seferini devam ettirmektedir. Her şey olması gerektiği gibi işlemektedir .Ne eksik, ne de fazla… Sen de bu alemden ibret al da, yaptığın işlerde ne aşırıya kaç, ne de yetersiz kal! Hayat, bize verilen bir emanettir. O emaneti ne putlaştır, ne de ilgisiz bırak. Zira bu yaşam, ahiretin bir tarlasıdır; burada ektiklerini orada biçeceksin. O halde, yaşam tarlanı iyi sür ki öbür dünyada meyvelerini yiyesin. Ama dikkat et; iyi meyve olsun diye çok su verirsen, meyve olmaz, ekinler çürür.