Bilhassa tahammül edemediğim bir şey, kadının erkek karşısında her zaman pasif kalmaya mecbur oluşu... Neden? Niçin daima biz kaçacağız ve siz kovalayacaksınız?.. Niçin daima biz teslim olacağız ve siz teslim alacaksınız? Niçin sizin yalvarışlarınızda bile bir tahakküm, bizim reddedişlerimizde bile bir âcz bulunacak?
Gerçi etrafları tarafından anlaşılmayan, haklarında daima yanlış hükümler verilen insanların zamanla bu yalnızlıklarından bir gurur ve acı bir zevk duymaya başladıklarını biliyordum...
Sevmeyi ve sevilmeyi öğrenebileceği bir ortam olmamıştı hayatında. Çocukluğunda duygusal yönden beslenmediği için, hislerini dış dünyaya kapatmıştı. Maalesef istediği zaman bile kalbini açamadığını fark etmişti.