Seydanur Yılmaz

10/10
·520 syf.··
Beğendi
·
2022 8. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 04 Ağustos 2022 17:46
Herkese merhaba. Buraya daha 16-17 yaşımdayken okuduğum bu güzel kitabı öve öve bitirememeye geldim. Eğer aşk sevmiyorsanız kesinlikle okumayın. Evet felsefe, tarih ve fantastik unsurlar içerse de ana konusu aşk. Eğer bunu görmezden gelip başlarsanız hayal kırıklığına uğrar ve kitabı yanlış değerlendirirsiniz. Kitabın konusu Fegel denen bir kızın kasabasında işlenen cinayetlerin bir anda durması ve kızın da o günden sonra 'gölge' tarafından takip edilmesiyle başlıyor. Kızın psikolojisi bozuk sanılıyor oysa gerçekten de kendisini takip eden bir gölge var. 18 yaşına geldiğinde Marlo adında bir gençle tanışıp aşık oluyor, sonrasında ise Gölge olayını araştırıp gerçeklerle yüzleşiyorlar. Spoiler vermeden en kısa şekilde böyle anlatılır sanırım. Kitabı sevme sebebim ise tamamen Petra'dan kaynaklı. Yaşadıkları, hissettikleri, sabrı, kişiliği...Her şeyiyle beni etkileyen bir karakter. Düşününce bile içimin titremesini sağlıyor. Kitapta Doğa'nın bile üzerine titrediği bu karakter gerçek hayatta benim de içimi titretiyor. Abartıyor olabilirim ama en sevdiğim karakterlerin başında geliyor Petra. Her cümlesini büyük bir özenle okuduğum, acısını ve ilk defa gerçekten bir kadın karakteri kıskanmamı sağlayan sevgisini kalbimde hissettiren biri. İlk kitabı okuyup Fegel'ı anlamayanlar ise lütfen diğer kitapları da okusun. İlk kitapta Fegel'ın şımarıklığı, kararsızlığı ve Petra'ya olan acımasızlığı daha anlaşılabilir geliyor... Şimdiden iyi okumalar dilerim. Umarım baştaki uyarımı ciddiye alır ve ona göre okursunuz.
ParanoyaTuba Arık · Fantastik Kitap · 2018560 okunma
Seydanur Yılmaz
Petra benim her şeyim. Tuba Arık'a böyle bir karakter yazdığı için çok teşekkür ederim
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Petra'nın içinde bir kâinat var, Marlo'nun içindeyse dünya. İkisi de seni seviyor ve senin de kimi sevdiğin belli."
Seydanur Yılmaz
Bu kitabı kaç kere okudum bilmiyorum ama her defasında Petra için ağlıyorum
"Klasik okumaktan sıkılıyorum bu yüzden wattpad kitapları okuyorum." diyen birini gördüm az önce. kitaplar Klasik ve Wattpad'den ibaret değil. Farklı türde bir çok kitap mevcut. Wattpad kitapları kadar ucuz kurguları okuyup beynimizi kullanmadan kendimizi tatmin etmek istiyoruz diyorsanız, tamam o zaman. Okuyun ama gelip de Wattpad'de olan kitapları bu kadar körü körüne savunmayın. Küfür, taciz, adam yaralama vs. kötü davranışları normalleştirmeye çalışmaktan başka bir işe yaradıkları yok.
Wattpad
Seydanur Yılmaz
Eskiden ben de Wattpad'den çok fazla okurdum ama asla kitap kategorisine bile almadım. Wattpad'den çıkma tek bir kitap setim var o da fantastik, tarih ve felsefe üzerine kurulu. Onun dışındakilerin hepsi neredeyse aynı...
1/10
·344 syf.··
2022 2. kitabı
·
21 günde okudu
·
Okunma: 11 Şubat 2022 17:15
Bu kitabı bir ben mi sevmedim anlamadım. Wattpad kurgusu okuyormuşum gibi hissettirdi. Özellikle diyaloglarıyla. Aman aman bir olay örgüsü yoktu. 2 tanrı var biri her şeye hükmediyor diğeri de ona ihanet edip tahta geçiyor. Yıllar sonra da ihanete uğrayan bir şekilde geri dönmek için uğraşıyor. Kendisine ait 3-4 önemli eşyayı ele geçirmeye çalışıyorlar en sonda da kazanıyorlar zaten. Ödül avı gibiydi o kısımlar ondan pek heyecan yaratmadı. Her şey çok hızlı ve anlamsız gelişti. Koskoca Tanrı bazı yerlerde Kötü Çocuk'taki Meriç gibi konuşuyordu. Yer yer sıkıldım bazı yerlerde şu wattpad kısımları yüzünden yerin dibine girdim...Sevmek için çok uğraştım hatta acaba göremediklerimi mi gördüler diye yorumlara da baktım ama yok yani. Bir de Maya miti kullanılmış deniyo ama 1.5 sayfadan okuşan terminoloji hariç pek bir alıntı yoktu.
Yeşimin ve Gölgenin TanrılarıSilvia Moreno-Garcia · İthaki Yayınları · 2021377 okunma
Seydanur Yılmaz
Dili de sade ve anlaşılırdın çok herkesin oturuğ yapabileceği basit bir dildi bu arada
burayı twitter niyetine kullanan ne çok insan var ya ucuz aşk acısı edebiyatı görmekten sıkıldım
Eliade isimli okura yanıt verildi
Seydanur Yılmaz
onu görseydim ekran başında bayılırdım herhalde