Bütün evliliklerde eşlerden birinin sesi diğerinden daha çok çıkar ve en
nihayetinde son söz hep o tarafın olur. Sizin evinizde kimin sözü geçerdi?
Babam çok sert, otoriter, ama merhametliydi. Bazı şeylere dikkat ederdi.
Özellikle tesettüre çok dikkat ederdi. Annemin dışarıda yüzü açıktı ama
sokağa, çarşıya, pazara çıkmazdı. Başını hep örttü. Bizde, misafir geldiğinde
haremlik ve selamlık uygulanırdı. Babam evin işlerine hiç karışmazdı, ne
yemek pişecek, nasıl yapılacak, tamamen annemin tasarrufundaydı. Aileye
program yapmıştı; mektepten gelir, bir saat oynar, kahvaltı eder, dinlenir, saat
beşten yedi buçuğa kadar ders çalışır, yedi buçukta yemek yerdik. Yemekten
sonra imtihanımız yoksa babam bütün aileyi toplar, tarihten, İslâmiyet’ten
mevzular anlatır, sohbet ederdi. Bizler dinî bilgilerimizi bu sohbetlerde
öğrendik. Bazen de akrabalar gelir, ailevî meseleler konuşulurdu. Ama mevzu
sohbetten açıldı mı yine babam anlatırdı.