youtube.com/watch?v=tg8cUDb...
*
Öğretmen Marşı, İsmail Hikmet Ertaylan tarafından yazılan ve Cevad Memduh Altar tarafından 1931 yılında bestelenen marştır.
*
Gazi Eğitim Enstitüsü edebiyat öğretmeni Ord.Prof.İsmail Hikmet Ertaylan ve Gazi Eğitim Enstitüsü sanat ve müzik tarihi öğretmeni Cevad Memduh Altar 1931 yılında Gazi Muallim Mektebi Marşı (Gazi Eğitim Enstitüsü Marşı) olarak yazılmış ve bestelenmiştir. Daha sonrasında ise Öğretmen Marşı olarak benimsenmiştir.
*
#mustafakemalatatürk #ÖğretmenMarşı Mustafa Kemal Atatürk
#İsmailHikmetErtaylan #CevadMemduhAltar #GaziMuallimMektebiMarşı
#GaziEğitimEnstitüsüMarşı #1931 İsmail Hikmet ErtaylanCevad Memduh Altar
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Doçent Doktor Eren Karakoç - İlk Türk İmparatorluğu (Lise Tarih Dersi)
*
youtube.com/watch?v=AK9zbc2...
*
#DoçentDoktorErenKarakoç #İlkTürkİmparatorluğu
#Tarih #Türkler #İmparatorluk
Taylan Özbay : Düşün bir:
Dincisin-gericisin; ilk günden Mustafa Kemal'e ve Cumhuriyet'e karşı nefret içindesin. Gün gelmiş, yönetimi ele geçirmişsin. Elinde sınırsız kaynak. Vakıflar kurmuşsun, cemaatleri beslemişsin, tasması senin elinde trolleri salmışsın ortaya, milli eğitimin başına koyduğun militanlarınla Atatürk'ü ve fikrini zihinlerden kazımaya çalışmışsın. Orduyu, bürokrasiyi tepeden tırnağa yeniden dizayn etmişsin yıllar yılı...
Düşün bir:
Kürtçüsün, bölücüsün, eli kanlı emperyalizmin Ortadoğu'daki maşalarına kiralamışsın aklını. Ömrünce Cumhuriyet'e saldırmışsın. Mustafa Kemal ve fikriyle kavga etmişsin. Bu uğurda dinciyle de, sömürgeciyle de, sözde karşısında olduğun ırkçı ağabeylerinle de kol kola girmişsin. Dağa çıkmışsın, masumun canını almışsın; bir taraftan yayınlar yapmış, beyinler yıkamışsın yıllar yılı...
Düşün bir:
Solcu musun, liberal solcu musun, yoksa liberal misin sen de bilmiyorsun ya "sosyalistim" demekten geri duramıyorsun. Dümdüz "liboş"sun. Sinsi, hesapçı, iş birlikçi. Dinciyle, bölücüye sırtını yaslayınca hepten coşmuşsun. Yayınevleri, kitaplar, dergiler, konferanslar, sempozyumlar, gazete köşeleri... "Cumhuriyet'le hesaplaşılsın" demişsin, "Atatürk diktatördü" demişsin. Cumhuriyet'in devrimlerine ve kurumlarına leke sürebilmek için kendini paralamışsın yıllar yılı.
Ne olmuş sonuç?
Mayası bozulmuş bir avuç militan devşirmişsin.
Bir de, "Tamam Atatürk'ü önemsiyorum ama..."cı bir grup kimliksiz, orta yolcu.
Hepsi bu.
Sonra mesela bir 10 Kasım'da, 9'u 5 geçe sokakları, insanları, insanların gözlerinin ta içini görmüşsün.
Bütün yaptıklarından sonra üstelik.
Haklının, iyinin ve doğrunun karşısında vız gelip tırıs gittiğini bir kez daha anlamanın kini alevlenmiş yüreğinde.
Üstelik bunlar daha iyi günlerin.
Bilesin.
#10kasım Mustafa Kemal Atatürk
*
KAYNAK: