Bazı narsist bireyler, ilişkiyi bitirmek istediğinde bunu inisiyatif göstererek, sorumluluk alarak yapmaz. Bunun yerine bir ayağını kapının dışında, ilişkiyi ayrılık eşiğinde tutar. İlgisizliği ile, kayıtsızlığıyla, hoyratlığıyla, iletişim kesintileri ile, kendini esirgeyişiyle,sadakatsizlikle; En iyisi görmeyeyim, duymayayım, vermeyeyim, kötü davranayım, aldatayım da kendi gitsin! diyerek ilişkiyi kopma noktasına getirir.