"Onsuz yaşamaya alışmıştım, memnundum hayatımdan; ama bir dakikalığına bile onu düşünmek memnuniyetimi paçavraya çeviriyor, sefil geçmişimin batağına itiyordu beni."
"Aramızda geçenler -benim açımdan en azından- şöyle: sen beni değiştirdin, hayatımı değiştirdin, yani hâlâ hayatta olduğum tek noktada; ölümümde. Duygu akımıyla başka bir dalışa geçtim. Yaşadığımı hissettim bir kez daha. Başkalarıyla olduğu gibi, anılarda değil; hayatta."